!

Har bestämt mig för att stanna här i Berlin till slutet av maj och sedan komma tillbaka till Stockholm, mitt hem. Har den senast veckan haft lite hemlängtan. Längtat lite efter götgatsbacken, vattnet, att äta ärtsoppa i Malins lägenhet på söder, lukten i tunnelbanan, String, min lägenhet, mitt kylskåp och min säng. Jag har längtat efter att ringa Emma och springa förbi hennes lägenhet för att stanna och prata i timmar. Jag har saknat hemköp, lösgodis, snus. Buss 144 till stan och tillbaka från stan. Ibland gillar jag att åka buss, jag hamnar för några minuter i min bubbla och dagdrömmer mig långt bort. Jag saknar att skratta med Molly och Michelle, och alla andra. Jag saknar Strand, semlor på Gunnarsssons och Srdjans läppar. Ni får inte tro att jag inte är lycklig här för det är jag verkligen, jag är glad över att jag åkte hit och jag är glad över att jag är här. Det var ett väldigt viktigt beslut, som har gjort mig lite mer till den jag vill vara. Tänka sig att det redan har gått två månader; halva tiden har alltså redan gått! Himmel och pannaka!

En annan rolig sak att berätta är att jag planerar att studera till hösten. Känner mig väldigt motiverad och inspirerad och vill verkligen ta vara på den känslan. Idag har jag sökt utbildningar. Så nu är det bara att vänta och se om man kommer in, spännande.

Kommentarer
Postat av: mami

Va roligt att du är nöjd.



Saknar dig Kramis

2012-04-05 @ 00:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback