1/2/3/4

Är i Berlin sedan fyra dagar tillbaka, känner mig redan ganska hemma. Bor förtillfället och två veckor framöver i ett rum tillsammans med min wingman Lukas, mitt i stan på linienstrasse. Lägenheten är väldigt betongig men riktigt shysst, som sällskap har vi Arne som vi bor tillsammans med, och även en liten söt katt som heter Hedwig. Hon är än så länge hemskt blyg, men jag tror på en framtida, om än något kort, vänskap.
Hann med en utgång igår, stiftade bekantskap med ett band vars sångare såg ut så som jag och många andra fantiserar om att Jesus såg ut. Jag tyckte att jag skulle få vara med i bandet, men han höll inte med. Som tröst fick jag en lapp med adress till en bar dem spelar på snart. Kan bli trevligt!
Just i detta nu befinner jag mig i Kreuzberg, (som ligger på västra sidan) på café/bar. Kan i framtiden bli ett standardhak och min magkänsla får bestämma, och det får den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback