Såhär är det:

Jag promenerar till skolan en timme för tidigt. På vägen köper jag frukost på bageriet. I skolan lär jag mig tala ett nytt språk. Jag skrattar mycket på lektionerna. För att det är roligt. Jag hänger på sköna caféer och barer. Jag hänger med vänner jag känner sedan länge. Och med nya vänner. Jag äter röda linser och hemmagjord hummus och somnar till någon film. När solen skiner går jag till Mauerpark, ibland kommer fina kompisar med mat och så picknickar vi i flera timmar. Sen går vi hem och rakar av håret på någon (förändringar är bra) och dricker öl på våran balkong med en fantastisk utsikt från våning fyra. Ibland sjunger jag och mina kompisar högt på tunnelbanan. Ibland har jag ett djupt samtal som jag aldrig glömmer. Och ibland dansar jag till tio på morgonen och går lyckligt hem genom fågelkvitter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback